Strong Angel

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Lång dag...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15 I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vaknade förvånansvärt snabbt efter jag väckt henne. Min dag har varit bra, men hektisk. Dagen på jobbet var bra! Det är så roligt att kunna jobba en del samtidigt som man läser. Dels för den jag jobbar hos är en sådan härlig person och dels för att det blir lite variation och extra pengar i kassan. 


Väl hemma fick Leia ett nytt sätt med låtsascupckakes, muggar, kaffekanna, skedar + tre andra kakor. Hon blev superglad. Det var ett riktigt fynd, bara 89 kronor på Åhléns. Jag mös med henne så mycket som möjligt innan sängdags. Därefter ringde jag Tingsryds tränare för en intervju inför matchen i morgon och skrev ihop den till hemsidan. Sen var det bara att lyssna på ljudboken Mio, min Mio med underbara Astrid Lindgren. Underbar är nästan en underdrift, så mycket tycker jag om denne författarinna. Dock har jag en bit kvar även om en dusch och läggning vore väldigt skönt... I morgon väntas seminarium bla och ännu mer plugg. På kvällen blir det ishockey såklart och på torsdag troligtivs jobb om inte ordinarie personal är frisk. 


Igår var en sådan härlig dag. Leia och jag var ute och hon gungade i trädgården. Vi plockade snödroppar och till oxch med krokusar och så hjälpte hon mig att göra varma mackor. Är stolt över henne!! Och även hennes syskon. Stort grattis till T som idag blev 14 år!!


 

Natti/ J  


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 28 februari 2014 12:45

Till brunch idag blev det amerikanska pannkakor. Det var första gången vi gjorde sådana, men gott var det! Tyvärr glömde jag köpa sirap som man skulle ha över så d blev aningens torra, men det var gott ändå. Fast enligt Leia var det bäst att hjälpa t...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards