Strong Angel

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...


Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessutom har jag oförklarligt varit väldigt deppig. Att regnet piskade mot rutan kanske gjorde sitt, men ibland är det ju mysigt med regnväder, mys inne med tända ljus och så vidare. Men ingenting kändes lockande idag. Hela min kropp skrek att jag skulle stanna kvar i sängen. På efteriddagen bestämde jag mig för att ett rejält städröj, vilket jag gjorde. Det är inte ofta, men när det händer finns inget siopp. Jag kan hålla på i timmarvis utan vila, vilket även blev fallet idag. Så nu har alla barnen påfyllt med rena kläder i garderoberna, Leias garderob har åter rensats med för små kläder och så vidare, tvättmaskinen har rullat sina varv och tre soppåsar har fyllts. Det känns lite bättre, men jag vet ju att snart blir det lika dant igen, så det är bara att le och vara nöjd med det lilla.. 


I onsdags var min sista dag på min fem veckor långa praktik. Det var med tunga steg bilen rullade därifrån på eftermiddagen. Jag har lärt mig å otroligt mycket och träffat många fantastiska individer. Det är därför jag vet än mer nu att jag valt rätt yrke! På torsdagen rullade tåget mot huvudstaden. Det var himmelriket att sitta i fyra timmar ensam med mamma, bara hon och jag. det var skönt att vara mammas flicka igen. Dessutom är hon inte bara min mamma utan också min allra bästa vän. En som ALLTID ställer upp oavsett vad jag ber om. För några veckor sedan hämtade hon mig och mina vänner mitt i natten som exempel. Det finns alltför få så kanske säger att man älskar människor i sin närhet, men vad betyder egentligen dessa ord om man aldrig VISAR det?? Så mamma, grunna aldrig över att vi saknat något O och jag. Vi har haft det bra, och mer där till! 


På tåget satt vi och bara pratade, läste, lyssnade musik och tog en öl i bistron - för att vi kunde. Det här med att spela Yatzy är något mamma borde lära sig. Man kan inte ta i för kung och fosterland på en tågvagn som dessutom lutar... ;)

Väl framme i stan checkade vi in på hotellet, låg och läste och så åt vi på stan innan vi begav oss mot Globen och konsert med ROBBIE WILLIAMS. Det var en oförglömlig kväll. När Robbie sjöng "Angels" försvann jag in i himmelriket på riktigt. Jag rös från tårna och upp. Denna röst, denna man! Musik är på riktigt, det är så mycket mer än musik för mig. Bilden man fick av RW var en lite annorlunda än den man tänkt. Han var så ödmjuk, tog sig verkligen tid för sina fans (skrev autografer, flera st, tog upp en på scenen, pratade med en gravid kvinna å dedikerade en låt till hennes ofödda dotter och pratade om hur det var att själv numera vara en pappa. Att showen mest bestod av jazzcovers var såklart ett litet minus, även om jag förstår att han vill göra något nytt. Vi hade förresten ganska bra platser. Visst var det en bit bort, men rakt fram och i mitten av läktaren, inte allra högst upp liksom. 


När vi kom hem till hotellet pratade vi en lång stund. Mycket pratade vi om pappa. (Det börjar närma sig med stormsteg, det känns i luften). Det var jobbigt, det är det fortfarande men så skönt att kunna prata om det. Sedan öppnade vi en falska vin och delade på den medan vi spelade Yatzy och skrattade som bara den. Helt plötsligt var klockan halv två...?! 


Fredagen spenderades på staden. Mamma fastnade i t-banespärren, jag råkade på något konstigt vis beställa två glassar till mig själv, jag hittade inte en enda grej till mig utan bara kläder till Leia som växer så d knakar. Vi lyckades förresten också med bedriften att glömma bort tiden så vi fick springa till centralstationen sen för att hinna med tåget Kvällen kunde slutat bättre än att få sitta och vänta 1,5 h i Alvesta pga förseningar men i övrigt ett intensivt och väldigt minnesrikt dygn. Tack mamma för denna resan!!


Jag avslutar med lite bilder från helgen som varit bra, men gått för fort som alltid. V har varit med sin morfar på diverse roligheter och kom hem idag på eftermiddagen med vi andra åkte till sjön bla. Take care!! / J


   

   

   

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards