Strong Angel

Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Året 2014...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

- Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande. 


 2. Höll du några av dina nyårslöften?

- Hade inga


 3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

- Ja, en fin vän i samhället här. 


 4. Dog någon som stod dig nära?

- Nej, men en barndomsvän och en fd kollega som jag kände ganska bra... :/


 5. Vilka länder besökte du?

-  Bara Tyskland


 6. Är det något du saknar med år 2014 som du vill ha år 2015?

-  Mer resande! Behöver komma iväg och se världen. Senaste riktiga solresan var år 2009 till Egypten. Way to long ago!!


 7. Vilket/Vilka datum från 2014 kommer du alltid minnas?

I år är nog första året jag inte har några specifika datum direkt. Givetvis barnens födelsedagar osv. Annars var det vår semesterresa i juli till Rugen, när Leia blev helt blöjfri tex.

 

8. Vad var din största framgång 2014?

- Let it be på gitarr med bara barréackord ;) Nej men var väl att klara all press hemifrån (i å med N nya jobb är det alltid jag som både lämnar å hämtar å kanske inte riktigt förstått hur mkt jobb d ändå är spec då man själv är världens tröttaste på morgonen) men främst från universitetet. Att blivit behörig musiklärare upp till åk 6, fått VG på båda pianotentorna + i betyget Grundkurs i musicerande. 


 9. Största misstag?

- Sluta med dieten. Hade gått ner nästan 8 kg, men jag orkade helt enkelt inte å var helt utpumpad.. 


 10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

- Varit nära utbrändhet å gråtit många gr, men fixat sig.


 11. Bästa köpet?

- Alla underbara Yankee candles och så hästarna till Leia på hennes födelsedag som hon fullkomligt älskade. Å, glömde ju, min iphone 6!!


 12. Vad spenderade du mest pengar på?

- Mat, bensin och kurslitteratur (eller tillhörande grejor såsom microfon, kablar mm). 


 13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

- finns vissa grejor.. :) 


 14. Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?

Let it be - The Beatles 

Din soldat - Albin o. Kristin Amparo. (inte för jag tyckte den var superduperbra, utan för den spelades så ofta å fastnade lätt i huvudet).

Slå mig hårt i ansiktet - Thomas Stenström

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

- Första halvåret gladare tror jag för att under sommaren dala.... 


 16. Vad önskar du att du gjort mer?

- Tagit saker med en klackspark och sänkt kraven lite. Och så givetvis rört på mig, åkt å simmat framförallt. 


 17. Vad önskar du att du gjort mindre?

- Grubblat...


 18. Hur tillbringade du julen?

- Sjöng med Sång och dramagruppen i kyrkan för att sedan hem och mysa med hela familjen + mamma, bror och Mats. Julbord, Kalleanke och tomten med julklappsutdelning. Mys, med andra ord! 


 19. Blev du kär i år?

- Nej.


20. Hur många one night stands?

- 0.


 21. Favorit program på tv?

- Kollat väldigt lite på tv, utan nästan bara på bluray eller appletv, men isf Downton abbey eller Så mycket bättre.


 22. Bästa boken du läste i år?

- Livet efter dig - Jojo Moyes (fullkomligt slukade den!)


 23. Största musikaliska upptäckten?

- Ingen direkt artist. Skulle vilja sagt You+me, men hade mycket hellre sett Pink som soloartist. Om det gälls som svar har jag lärt mig spela barréackord på gitarr, massa olika stilar på piano som jag inte kunnat tidigare mm.


 24. Något du önskade dig och fick?

- Efva Attlingsmycket "Miss you" i silver. Helt fantastiskt fint!! 


 25. Något du önskade dig men inte fick?

- Skulle vara fler timmar på jobbet kanske. 


 26. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

-Jobbade hela dagen och sedan sommarfest med fina vänner i byn. Så en bra, men annorlunda födelsedag! =)

 

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre?

- En resa tror jag hade fått mig piggare och lite mer spänning i vardagen..


 28. Vad fick dig att må bra?

- Se barnen växa!! Alla kramar osv. Känslan när Leia säger "mamma, jag älskar dig". Det är så mycket kärlek som inte kan beskrivas i ord. Sedan minns jag tillbaka hur jag älskade ligga i hängmattan med en bok och ett glas rosé en ledig, varm sommardag. Å såklart resan till Rugen. Den var suverän!


 29. Vilken kändis var du mest sugen på?

- Allen Leech som alltid! (Spelar Mr Branson i Downton abbey). 


30. Vem saknade du?

- Min bror som bor så långt bort... Annars mina älskade änglar som finns där hela tiden i hjärtat <3 


 31. De bästa nya vännerna du träffade?

-Inte träffat några nya vänner så men sk "Kalmargänget" tex Angelica å Agnes :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Av Johanna - 28 februari 2014 12:45

Till brunch idag blev det amerikanska pannkakor. Det var första gången vi gjorde sådana, men gott var det! Tyvärr glömde jag köpa sirap som man skulle ha över så d blev aningens torra, men det var gott ändå. Fast enligt Leia var det bäst att hjälpa t...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards