Strong Angel

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Alla hjärtans dag...

Av Johanna - 14 februari 2013 20:40

Idag är det kärlekens dag. Många tycker att det är en "onödig" och löjlig hittepågrej. Jag väljer däremot att tycka det är en mysig och liten trevlig "tillställning". Visst, kanske är tufft om man är singel, det har väl jag också känt vissa år, men kärlek är ju så mycket mer än bara ha en partner. Kärlek för mig är den glädje mitt barn ger, eller bara när min lillebror kommer hit och berättar om alla miljarder fotboll och ishockeyspelare och sedan tar vi och spelar lite på oddset. Eller kärleken till mina föräldrar. Den kärleken är väldigt olika...

Kärleken till mamma är ju enorm. Vi liksom sitter ihop på något sätt och hon är min bästa vän. Medan kärleken till pappa som varit död i flera år är såklart inte lika "här och nu", men jag känner kärlek när jag tänker på de stunder vi haft och mitt hjärta blir aldelles varmt. Han var min hjälte, och smärtan jag känner och saknaden är väldigt jobbig, men kärleken till min pappa är större, större än allt annat, trots det han "gjort". 

Så har vi älskade mormor och morfar som jag tänkt så otroligt mycket på idag. Speciellt på morfar då det "bara" är 1,5 år sedan han lämnade oss. Jag ville ringa till honom idag. Ville ringa och säga hur mycket jag älskar honom och så ville jag sjunga hans låt för honom. Och mest av allt ville jag dricka kokkaffe och se en film med Clint Eastwood, såklart. Det tåras i ögonen nu, för han var verkligen något speciellt för mig. En speciell och kanske utåt sett en "hård" och nästan lite ilsk person, men om ni kände honom skulle ni veta att han var precis tvärtom. Jag saknar till och med cigarettröken! Idag på kören så fick vi två nya låtar och den ena var "My heart will go on" trestämmigt och den andra var "Strövtåg i hembygden". Den förstnämnde spelades på såväl mormors som morfars begravning i slutet och den andra kan jag undra om den är skriven till just MIN morfar. Jag ska alltid älska och minnas er!!!!!!!!

Såklart har jag också tänkt på min moster och farfar idag som jag också älskade mycket. Men man är ju tvungen att fokusera på de som finns här. 


Vill passa på att skriva hur mycket det betyder att jag har så fina kusiner och övriga släktnigar, samt mina nyfunna vänner här i "byn". Jag tycker så mycket om er. Så min familj, älskade N med de vackraste ögonen på planeten jorden och hans barn som accepterat mig och gett mig kärlek från dag ett. 

Jag kan må skit ibland, är en grubblare och har ett skört hjärta. Men jag är omrgingad av fantastiska människor och framförallt min älskade flicka Leia som jag älskar mer än livet. Så en kärlek till artisten P!NK och till rödvin för det är så gott!

Avslutar med lite bilder ifrån dagen. Massa kärlek till mina läsare! Kram J

   

Leiis älskar sin rutschkana som f ö jag fick på min tvåårsdag. Så finchoklad som jag fick av N idag<3

   

Detta fick vi av mamma idag på posten. Badboll till Leia, kinderägg till T,V och S, choklad och lotter till mig&N. Så noterna ifrån dramakören. <3 

   

Viggo fick Toblerone av sin pappa idag när han kom hem ikväll strax innan kl 20. Innan fick han två paket godis av mig till helgen (allahjärtanpresent) och Tova fick denna urgulliga muggen. Hon fick också Toblerone av sin pappa. 

   

Saga fick ett trepack med RM-trosor och en flagga haha. Och i allahjärtanpresent fick hon en målarbok med Pets. Leiis fick denna nallen och en annan nalle i allahjärtanpresent (N håller inte ens på RM utan på United men ville ha med lite souvenirer till barnen).

   

Saga hade gjort denna till Niklas och den låg på dörrmattan när han kom hem ikväll. Så syskonkärlek...

 

Av mig fick Niklas ett presentkort på 150 kr på komplett.se och en påse med lakrits. Och detta fina fick jag. Texten blev jag gladast för. <3 


Nehe, nu ska jag prata riktigt med Niklas om hans Spanienäventyr. Skönt att ha honom hemma igen, även om det gått väldigt bra att vara ensam med alla barnen. Bara tappat humöret en gång;)


 
 
Ingen bild

mamma

15 februari 2013 11:10

Så fint skrivet<3
Det berör mig djupt att läsa.
Glöm inte bort hur värdefull du själv är. Love u<3
kram

 
Ingen bild

Mira

18 februari 2013 14:15

Såklart det är skönt när hela familjen är samlad igen :-) Även om saker flyter på och fungerar bra så är det ju ändå som bäst när alla är tillsammans.
Underbart att läsa om hur väl fungerande er familj är, trots den stora ålderskillnaden mellan Niklas och dig, och att Niklas redan hade tre barn när ni träffades. Oftast läser man bara skit om sk "nya" familjer, men hos er verkar allt fungera bra. Såklart jag förstår att det finns saker som fungerar mindre bra hos er också, men i det stora hela verkar ni vara helt underbara, allihopa <3
Du är, trots din relativt låga ålder, en oerhört mogen tjej, och att axla ansvaret för så många barn är fantastiskt duktigt.
Du är närapå en "superkvinna" och det tycker jag att du ska ta åt dig av. Allt ansvar du tar för alla barnen, så mycket mer än vad som "krävs" av dig. Du är verkligen en styrka och en trygghet för alla i din familj.
Kärlek till dig <3 /Mira

 
Ingen bild

morfar

18 februari 2013 18:02

Det är underbart att se hur bra mina barnbarn så kärleksfult får uppleva er kärlek, ni ger dem den trygghet de förkänar och du Johanna var får du all denna energin i från?? Allt du ger till barnen gör att jag känner hur mitt hjärta spritter av glädje över vad ni åstakommer för att barnen ska känna familjelycka. Jag är så stolt att du Johanna och Leia finns i mitt liv.Kram K...

 
Annmarie

Annmarie

18 februari 2013 23:44

Håller med min älskade särbo.. jag känner lika Johanna, ni är så underbara och varje gång vi kommer till er eller ni hit så känner man att nu kommer familjen. Man är fri att prata om vad man vill, vi kan skratta, busa och fjanta oss. Vi blir bjudna på god mat o det finns alltid en kaffetår för den som är sugen .:-) Det känns varmt o skönt i själen och ingen längre behöver känna att man måste välja sina ord. Vi är oxå välkomna att ringa när vi vill. Ja det är härligt och hoppas ni känner lika .. K& P från AM

http://www.vindsnurran.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards