Strong Angel

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Johanna - 6 mars 2013 18:29

Vilken härlig dag det varit idag. Fylld utav vårkänslor och med en temperatur över tiogradersstrecket. Leia och jag fort efter en lugn förmiddag till Emmaboda för att luncha med mamma och bror på det mysiga fiket Fenix. De blev skaldjurssoppa och en biskwi till efterrätt. Det var riktigt kul att min bror också kunde vara med. Efteråt tog vi en långpromenad i solskenet. Det märks att Leia, som snart är 15 månader blir allt mer ett barn än en bebis. Hela vägen kommenterad hon när hon mötte en "vovve" och ibland ville hon klappa vovven sa hon. Likaså när hon tittade på alla bilar som körde så sa hon "brrrr" (härmar lätet). Det roligaste av allt dock var att se hur hon log med hela ansiktet och verkligen älskade vår promenad. Dessutom har hon börjat hälsa på alla som går förbi "hej hej" säger hon och vinkar. Det börjar närma sig dagisstarten mer och mer och jag känner hur ångesen kryper för jag vet hur ledsen hon kommer bli då hon verkligen är väldigt mammig/pappig och kan inte sova själv om natten. Men jag vet att det kommer vara bra då hon är väldigt försiktig av sig... Hur har ni föräldrar hanterat inskolningen? Är det lätt att tänka på annat?

Igår förmiddag kom min kompis Fia och hennes söta dotter Lithea och hälsade på. Vi fikade först innan en promenad så barnen sov middag. Sedan åt vi och så lekte barnen och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Tack för initiativet finaste Fia! Det var väldigt trevligt och "uppiggande" då jag kännt av min förbannade depression nu i några veckor. Jag vet inte riktigt varför, men det är många olika anledningar. Det gör mig lite mer begränsad och det hatar jag! Men jag jobbar med mig själv och verkligen försöker tänka bort det och det går ganska bra!

I alla fall så har Leia fått hem min rutschkana som jag fick när jag fyllde 2 år. Den ser ut som ny, så tack mamma för du sparat allt så fint, det uppskattas verkligen! Lithea tyckte väldigt mycket om att åka den, precis som Leia, men hon har varit lite "feg" men nu när hon såg Lithea som gick upp och åkte och så fort hon kom ner gick tillbaka igen så kröp Leia och gjorde likadant, nehövde bara lite hjälp upp sedan slängde hon sig ner. Roligt att se! En annan sak som känns bra är att Leia nästan alltid säger TACK när hon ätit färdigt och alltid då hon får något. Stackaren har väl öra blivit trött på att höra mamsen tjata just det ordet.

Det har varit mycket nu. I helgen var jag och en kompis i Stockholm och såg på kung Uggla, vilket jag tänkte blogga om någon gång snart och i måndags var Niklas, jag och Leia först på Leos lekland och sedan åt vi på Burger King där Leia fick både en bil och en ballong och lyckan var total.

Snart ska jag ta på Leia pyjamas och ge välling innan vi kör hemåt så somnar hon i bilen och vi kommer kanske hem lagom till föräldrarmötet som N är på är slut. Vi ska se film och kanske ta ett glas rött, bara för att det är lilleonsdag. Vi får väl se. Nu har jag bestämt att få tillbaka skrivlusten. Stor kram // J

   

Leia och jag ute i solen. Visst är hennes nya jacka fin? Köpt på Zara för 179 kronor bara! Så den underbara soppan, 55 kr på Fenix.

   

Mumsigt med egen chokladboll!! Så kompisarna som leker med huset.


Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards