Strong Angel

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Som en spillra på ett mörkt och stormigt hav...

Av Johanna - 13 maj 2012 16:49




Det kan kännas så ibland. Trots att man har det bästa och finaste guldtackor så kan dom inte alltid läka ens själ, eller ens motstå när sämre "dagar" vill göra sig påminda. Sådana har vi ju alla ibland tyvärr och just idag är en sådan dag för mig. Jag vet inte riktigt varför som sagt. Men känner mig tom, bara rent värdelös om jag får säga det själv Typ som att man går i samma dag ut och dag in.Jag har ju valt detta själv och tro mig det är det bästa jag gjort i mitt liv, men kan inte låta bli att sakna min ungdom och har ju inte varit ute på över 1,5 år. Och nej jag skriver inte detta för att jag vill att alla ska tycka synd om mig eller för att jag söker sympati, utan för att jag behöver skriva helt enkelt. Sedan gillar jag inte folk som alltid ska vara som solstrålar, för livet har dalar också och varför inte skriva om det också? Önskar att någon förstod hur det känns eller att man kunde få en extra kram typ. Det är det bästa som finns. Önskar också att jag inte grubblade så mycket på allt. Hur var allt innan? Var det annorlunda mot hur vi lever vårt liv? Var gardinerna långa istället för korta? Det här med att grubbla har jag säkerligen ärvt av min far. Jag har en bok ifrån när jag var liten där han skrev. Ja, ni vet namn "Anders" osv.. På jag vill bli skrev han "bättre". Han tyckte aldrig att han var bra nog och så kan jag med känna ibland. 

Nyss var jag på världens skrivarhumör, och så nu helt plötsligt så tog orden slut också. Jag som ville skriva och skriva tills jag kände mig bättre igen. Det brukar alltid läka. Men inte ens det blir bra idag märker jag. Känns tråkigt förresten eller rent av skit för jag verkar inte ha tillräckligt med mat till Leia längre. Jag som ville helamma tills hon var ett halvår iallafall. Men nu får hon ersättning på morgonen och på kvällen. Ska till BVC på tisdag så får diskutera det här med gröt osv, hur vi får lägga upp det nu... Bara hon blir mätt finaste så.

Nehe, färdiggnällt för nu i alla fall. 

Forgive me my weakness but I don´t know why.


 
 
Ingen bild

AM

13 maj 2012 17:41

Alla har sådana dagar Johanna. En del människor är bara födda till små grubblare och är mer tänkande.Varför inte göra hissgardiner.. då kan du ha dom som du vill, dra ner skiten när du vill det, o ha dom uppe när du vill känna det sköna solskenet. K&P

Johanna

13 maj 2012 17:47

Ja, alla har ju sämre dagar så är det ju. Försöker se det så. Känns bara extremt jobbigt just nu. Men men har ju den finaste familjen i världen så allt kommer bli toppen snart igen. Vore kul att ta en fika eller ses snart? Kram

 
Ellan

Ellan

13 maj 2012 19:43

Om vi alltid hade det toppen så skulle man inte njuta av allt det fina man hat tunt ikring sig och inte vara tacksam heller för den delen. Så man måste få känna och må skit i bland för att sedan få det toppen;) du får en kram av mig så kanske deg blir bättre;)

http://sodheim.blogspot.se

Johanna

13 maj 2012 19:57

Du har så rätt så. Om det alltid vore toppen skulle man ju inte uppskatta d fina man har typ. Men idag känns det superjobbigt å att jag är världens sämsta. Så kramen tages tacksamt emot!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards