Strong Angel

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Gårdagen

Av Johanna - 13 maj 2012 18:37

vart intensiv, men rolig på många sätt. Vi sov ut på förmiddagen och sedan var det frukost och i ordninggörande. Så gjorde jag pannkakor som Tova och hennes två vänner kunde ha här hemma medans jag och barnen var iväg. Så körde jag sedan och dumpade av Niklas inne i staden för en grabbkväll. Så körde jag med Viggo, Saga och Leia till Leos lekland. De lekte faktiskt stundtals väldigt bra, men Saga ville inte leka själv och Viggo inte vara med henne så man fick pussla ihop allt lite och gå med Leia också ibland. Men i det sotra hela är jag supernöjd med hur bra allting flöt på. Efter en timmes lek så blev dom törstiga och inte ville dom ha vatten så det blev läsk för Viggo, jordgubbsmer för lillasyster och varsina gigantiska chokladkakemuffins. Så blev det mera lek och efter 2,5 timmar på leklandet så begav vi oss mot min kusin. Där lekte Jenna och Saga så vi inte såg av dom knappt. Emilia och Viggo är jämngamla och lekte också bra dom. Dom spelade Memory och så hade dom ett eget band. Vi var publik vi vuxna. Anna ska ha sitt femte barn i oktober och hon hade fått en sådan fin liten kula på magen redan. Tack snälla kusinen för en trevlig kväll. 

Så körde vi neråt pizzerian då jag lovar pizza enligt önskemål och så blev det ostbågar och chips också. Lite väl mycket av det goda idag, men borstade i alla fall deras tänder riktigt noga och det var ju trots allt både föräldrarfritt och lördag ;) 

Vi satt allihopa (Tova också) nere och kollade på hela "Smartare än en femteklassare" och bara mös. Leia i min famn såklart, hon har skött sig exemplariskt lilla skruttan, men har fått vara med i princip överallt. Och som tur var har hon ju sovit i bilen. Så klockan halv tio började Saga gå och ta fram nattlinne och bok som jag skulle läsa. Viggo fick ha ipaden för han varit duktig hela dagen och så såg han film på den. Jag följde med Tova bort på rummet halv tolv. Sedan var det jag, en sovande dotter och ensamheten och så tvn. Jag hoppades att Niklas skulle komma hem tidigare än 3.30 på morgonen, men jag är nog bara avis. Han förtjänar det VERKLIGEN. Är nog inte många som förstår vilket enormt lass han dargit som ensamstående pappa det senaste året. Speciellt innan jag flyttade hit. Det är ju inte bara att ge barnen mat och underhålla dom det ska ju göras läxor, skjutsas på diverese aktiviteter, tandläkarbesök mm. Så ja, han verkade haft det toppen ute med alla vänner (tror dom var nästan 10 pers). Han förtjänade verkligen lite roligt, men måste erkänna jag tyckte det var lite jobbigt innerst inne för man var nog lite avis. Har inte hunnits umgås så mycket nu heller på ett tag, men men inte är det en dans på röda rosor jämt inte ;) Men kändes bra att lägga sig i alla fall och att barnen haft en rolig dag och jag klarade av det utan problem. Här följer lite bilder:

        

Viggo tar en fikapaus på Leos Lekland. Och på bilden jämte mitt äldsta kusinbarn Jossan <3 med Leia i famnen.


        

   Två riktiga coolingar som har startat ett eget band. Så Saga och Viggo som spelade luftspelet. 

 
 
tingelingelingan

tingelingelingan

14 maj 2012 09:55

Tittar in och säger hej.
Jättefin blogg du har!

Visst är det ett pyssel med massa barn men visst är det roligt!!
Jag och min man har två barn var och två gemensamma småtjejer så det finns alltid nånting att ta tag i =)

http://tingelingelingan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards