Strong Angel

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Saga 7 år...

Av Johanna - 10 september 2012 09:39

godförmiddag! Har haft en lugn morgon då jag väckte barnen kl 7 (givetvis vaknade Leia också då) och så fick de frukost såklart innan de begav sig till skolan. Saga med sin nya skolväska, nya kläder och nya matlåda såklart! 

Leia och jag har sjungt och busat och så har iv kollat på Skilda världar vilket gick bra i några avsnitt sedan ville fröken upp och busa. Nu leker hon med hela sin leklåda så jag passar på att ta mig en kopp kaffe och summera helgen...

I lördags hade Saga badkalas tillsammans med en tjejkompis i klassen. Det flöt på hur bra som helst och dom berkade ha superkul! Vi hann bara med en lek nere i vattnet. Vi var där en timme innan och dekorerade och fixade tillsammans med den andra tjejens pappa. Jag hade gjort en spotifylista med massa musik som flickorna önskat, men efter ett tag blev ljudnivån högre än musiken ;) De bjöds på Korv med bröd och efter en badomgång till blev det tårta och sång innan föräldrarna kom och barnen fick varsin godispåse med sig hem. 

Efter städningen så körde v hem och hämtade T & V och begav oss till Emmabodamarknad. Viggo köpte sockervadd och en klubba medan de andra hellre drog i snören och fick gosedjur. (tre gånger var!!!). Sedan gick vi bort till mamma där vi fick Schnitzel och potatisgratäng och senare chips och dipp. Mamma och jag tog oss varsitt glas Gato negro (det är lördagslyx det!) och så spelade vi spel mm. När vi kom hem hade de två minsta somnat i bilen så N bar in dom. För mig väntade stora paketinslagningen.

   

Den fina tårtan som Sofie Nilsson Green gjort! Och så Saga med alla sina presenter.

   

Sagas presenter ifrån oss: en sparkcykel, Barbiedocka med rum till, Pippitröja, Piratmugg, Tre ark klistermärken, Tre Pet shops, Stor pizza (låtsasmat), Ett set kläder ifrån Cubus och ngt mer som jag inte kommer på :P

 


På morgonen när jag steg upp och gjorde välling till Leia så var Viggo uppe vid datorn. Jag skällde lite på honom för han inte spolat (inte en så mysig syn) och han fann sig direkt: "Ja, men jag ville inte väcka Saga ju". haha!

Niklas fixade Sagas fruskot på sängen med macka, oboy och en bit tårta. Så gick vi in allihopa och sjöng. Vi möttes av en yrvaken 7-åring, men ack så förväntansfull. När paketerna var öppnade var hon väldigt glad och ville ut och prova sparkcykeln direkt. Vi dammsög och röjde undan här hemma, sedan samtidigt som jag matade Leia spelade Saga och jag Hellokitty Yatzy, Framåt två-tiden kom gästerna som var Sagas morfar och sambo Annmarie och kusinen till Saga. En härlig pojk, väldigt framåt!! Så kom min mamma och senare Sagas farmor och farfar. Maten stod min svärmor för liksom tårtan. (Hon är en pärla, även om jag satte stopp för att kalaset skulle vara hos dom, hm). Det blev kött, potatis och en underbar brunsås. Vi lekte Tipp som vi inte hann med på barnkalaset så till Sagas stora glädje skulle tom Farmor vara med och leka!! Mamma lyckades ta hem alla russinen dock med lite hjälp av svärmor som hävde ur sig (ja du har ju varit nära att ta den). Men åå. Hon är för rolig!

V och kusinen spelade Guitar hero nere i källaren, T satt mest med telefonen... Börjar väl bli stor nu ;) Alltid roligt när Kent och AM kommer, de är så fina människor. Ärliga och raka. Det tycker vi om! 

   

Saga i sin fina Villervallaklännig med tårtan och så glömde jag ju skriva att Leiis och jag tog ett snabbt bad på förmiddagen. 

 

Saga med mammas presenter. En matlåda som hon önskat sig och så en Snövitbarbie.

   

Kramgos med morfar och så den fina lite större skolväskan som även var fylld med grejor inuti. ;)

   

Leia myser med sin extramorfar. Är så tacksam att Kent verkligen tar sig an henne också! Leia kommer aldrig ha en riktig morfar så är så roligt och min önskan är att hon en dag också säger att hon ska hälsa på extramorfar K.

   

Leia med farmor och farfar och så Saga på morgonen med en av presenterna.

 

När gästerna åkt hem så tog vi en runda med sparkcykeln (eller ja Saga) och jag gick. Sedan avslutades kvällen med ett avsnitt Eva&Adam tillsammans allihop nere vid tvn.

Tack alla som kom. Det är alltid en fröjd att få se lyckliga barn. Snart väntar äntligen babysim för mig och Leia. 

Kram // J      

 
 
Emm

Emm

10 september 2012 17:04

Åhh, det är alltid kul med barnkalas! Hoppas allt är bra med er! Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards