Strong Angel

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

En Tingsrydstripp...

Av Johanna - 28 augusti 2012 22:04

Inget är väl så mysigt som när man ligger i sängen och myser under sitt gosiga täcke, hör regnet smattra mot rutan och dessutom ser sitt lilla underverk ligga och sova så sött med halva nappen utanför munnen. Dock så vaknar hon och hostar mycket. Snorat och är täppt. Det har blivit mycket bättre men än är hon inte frisk stackarn. Men eftersom febern ändå är borta (min också) så åkte vi till Börjes för att fika och ta en titt i leksaksaffären. Vi har ju en blivande sjuåring i familjen. Hon pekade glatt på allt hon önskade sig. Fast en grej ska bli en riktig överraskning som hon inte sagt hon önskat sig. Det är alltid mysigt att ta en fika på Hyllan och dessutom andas lite Tingsrydluft;) där ska jag bo när jag blir pensionär minsann. Tova var hemma med en kompis istället så riktigt hela familjen blev vi inte, däremot lovade vi köpa med räkmacka hem till henne. Hon ringde oss precis när vi var på g att köra hemåt för hon ville veta när vi kom. Så frågade hon om mackan. Niklas sa att "oj, det glömde jag förlåååt". När han skulle säga han skojade så klickade det i andra änden;) och när vi ringde upp svarade hon inte så vi skickade ett sms. Tonårstrotsen är på g;) När vi skulle köpa fikar var dammsugarna slut till Sagas stora besvikelse så skulle hon ta samma som Viggo, en chokladmuffins. Men han tog den sista och något annat gillade hon inte och Viggo vägrade byta kaka och ta en sockerbulle som han gjort innan. Då sa vi att Saga nöj dig med chokladbollen då, men då kom krokodiltårarna fram. Det slutade med att muffinsen delades på hälften och de fick alltså 1,5 chokladboll var också. När vi satt där och fikade så höll N och V på att räkna olika grejor. Han är så klipsk den pojken!! Han förklarade hela grejen med att det blir ju dyrare att betala med kontanter för man avrundar uppåt osv...:) Annars har Leia och jag varit hemma och kurerat oss. Hon har gått med lekstolen och försökt dra ner duken, lyfta en stol osv. Så har vi läst böcker bla. Jag lagade den goda maten på bilden (Tovas kompis tog om tre gånger;) medan N hämtade barnen och gav L gröt. Saga har ikväll läst en lånebok för lillasyster. Jag berömde henne mycket och äh vad det lös om henne att HON kan börja läsa nu... Nehe, nu lockar Rederiet. Kram och godnatt. Ps. Tack för kommentarerna, det värmer massa! Fortsätt gärna ;)

 
 
Tarja

Tarja

28 augusti 2012 22:59

vilka fina bilder och du skriver bra :). Blev dock lite hungrig när jag såg bilden på räkmackan :)

http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

 
Emm

Emm

29 augusti 2012 19:34

Smart kille och vilka härliga bilder på allt gott! :) Blev så hungrig! Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards