Strong Angel

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Mammas flicka...

Av Johanna - 21 december 2011 22:43

ligger nu och sussar så sött. (Bilden är från i eftermiddags). Hon, mamma och pappa har haft första riktigt tuffa natten. Annars är hon en sådan lugn tjej. Hon äter duktigt, älskar när hon får tutte eller nappen och ibland är hon vaken och gosar med oss och kikar upp med sina stora blå ögon. På BB sa dom att jag hade fått en sådan lugn bebis, med vacker hy. Raka motsatsen till mamma... La Leia som vanligt, men sen kunde inte jag sova. Låg och såg Skila världar tills den tog slut min senaste box, men kunde ändå inte somna. Klockan 3.00 vaknade min prinsessa och hon fick mycket mat och en ren blöja. Klockan halv 5 började "helvetet" för henne. Hon bara skrek och skrek. Hon vägrade ta nappen, pappa bar på henne länge länge, men sen när hon tillslut tystnade och vi la ner henne så tog det fem minuter så skrek hon igen. Bytte hennes dyngsura blöja runt halv sex, och sedan försökte få henne att komma till ro, men gick inte. Det var bara att ge henne mera mat. Det var det enda som lugnade henne för stunden. Började när klockan blev sju misstänka att det här är magknip eller något annat för känner mitt barn så väl att detta är inte bra. Fick tips av mamma att koka upp en dl vatten och ha i lite socker. Vi lät det svalna och gav Leia det sen. Hon fick i sig det bra, men skriken blev bara värre och värre för mammas stackars prinsessa. Sedan bytte Niklas blöja och det hade kommit mycket igen. Han gick runt med henne, men hon gallskrek. Vi hade henne jämte oss, men ingenting hjälpte. Hon ville bara ligga på mitt bröst. Tror det var för att känna sig trygg för hungrig var hon inte. Efter klockan 9.00 när hon legat på mitt bröst en bra stund verkade hon ha kommit till ro, och vi vaknade sedan upp klockan 12 ungefär. Lilla lilla gumman. Led så med henne!! Visst var vi trötta och så tröstlöst när INGET hjälper. Man känner sig som världens sämsta mamma. Men hon har varit lugn hela dagen och jag tror det var magknip. Vi kunde inget göra, men kärleken tror jag hon kände från oss. <3 Förresten kommer dom från BVC imorgon och ska väga henne. Hoppas det går bra! Tror hon äter bra i alla fall, det känns så. Ska fråga om man kan ge Miniformdroppar i förebyggande syfte.


  Älskar dig redan så mycket min fina fina flicka!! Vi tror hon ska heta Leia Alicia Mariella. Vad sägs om det?

Leia, för det är efter prinsessan Leia i Star Wars och det är ett väldigt fint namn tycker både Niklas och jag + att det betyder Härskarinna. Alicia är efter min stora idol P!NK (världens bästa artist och människa!) och Mariella efter min mormor Brith-Marie och farmor Ella = Mariella.

 
 
frokenferm

frokenferm

21 december 2011 23:12

om de blir värre kan du pröva semper droppar , miniform droppar eller att massera magen på henne.. och om du ammar kan du pröva att sluta äta laktosprodukter. laktosen försöver till bröstmjölken och små magar kan va känsliga för de. Så va de iaf när min 10 månader va nyfödd :) hoppas det blir bättre. och grattis till sessan :)

http://frokenferm.bloggplatsen.se

 
Ellan

Ellan

22 december 2011 10:44

Bebisars tarmar är omogna och nästintill alla får dessa bekymmer med magknip mer eller mindre. Ofta det som tröstar dem är bröstet och då äter de mer och sväljer mer luft och får mer ont och gaser.......miniformdroppar kan vara mer en psykologisk sak att, tror man att det hjälper så kan det göra det. sempers magdroppar kan bidra till lite hjälp då de tillför goda bakterier till magen och är ingen farligt att ge, alltid bra att ha hemma till både liten som stor. Uteslut inga mjölkprodukter till att börja med för det tar man till om man har misstanke om kolik. Visst lider man med de små liven. Att bara ha dem nära är den tröst man kan ge. Titta på nätet om lite massage, sol och måne samt vattenhjulet är bra att ge på kvällen när du sätter på pyjamas, lite hjälp för tarmarna att arbeta samt en underbar stund tillsammans på skötbordet.......lycka till. Kram!!!!

http://sodheim.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards