Strong Angel

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Johanna - 30 december 2011 01:54

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

- Genomgick en graviditet, gjorde ultraljud, födde barn, flyttade till hus, köpte bil mm...


 2. Höll du några av dina nyårslöften?

- Hade inga


 3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

- En fd klasskompis, Madde fick en son i somras :)


 4. Dog någon som stod dig nära?

- Ja:´( morfar i cancer och farfar i en stor stroke.<3


 5. Vilka länder besökte du?

- Tyskland, Danmark


 6. Är det något du saknar med år 2011 som du vill ha år 2012?

-  Är rätt nöjd så nej.


 7. Vilket/Vilka datum från 2011 kommer du alltid minnas?

9/12 Mina värkar satte i gång och pappas 46-årsdag. 10/12 Jag födde vår dotter. 16/8 mamma ringer och frågar om Niklas kommit hem från jobbet än sedan säger hon det: morfar dog nyss. 22/6 farfar dör på Kalmar lassaret. :( 15/7 farfars begravning 2/9 morfars begravning (jag sjöng Där rosor aldrig dör) 21/4 jag plussade 10/10 Tog ÄNTLIGEN körkort 15-17/11 Stockholmsresa med Niklas. 2/8, min 20-årsdag. 21/2 hotellmys med vin, mat och shopping i Kalmar med N. 14/7, sista arbetsdagen på AMB Industri. 31/5, jag, mamma och min moster Y firar morfars 79-årsdag vid sjön med grillat och mys.

 8. Vad var din största framgång 2011?

-  Att jag lyckades föda mitt vackra barn och våga göra som jag ville med mitt liv. Riskera massa rykten mm för att flytta till N, behålla bebisen (och därmed såra människor jag älskar), men framgången är att jag vågade följa mitt hjärta.


 9. Största misstag?

- Att jag inte hann få mitt körkort innan morfar dog. (Han tjatade alltid om mitt körkort, "Ja, för jag är den första du ska köra till..) D gör ont i hjärtat. Men tror han var med mig på uppkörningsdagen i alla fall...<3


 10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

- Inte sjuk men gravid och det är värre än att vara sjuk ;)


 11. Bästa köpet?

- Barnvagnen en Babytravel Amsterdam 2011 och min bil en Citroen Xsara - 05.


 12. Vad spenderade du mest pengar på?

- Bebiskläder, mobilräkningar, bilen, grejor till Niklas barn :)


 13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

- En speciell grej var när jag hämtade Viggo från fritids och alla barnen ritat teckningar på Halloween, men han hade gjort en Pumpamobil till sin lillasyster! <3 Var så jag grät då.


 14. Vilka sånger kommer påminna dig om 2011?

Someone like you - Adele

Rolling in the deep - Adele

Leias vaggvisa - Sara Löfgren

What are words - Chris Medina


 15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

- Var riktigt riktigt tufft med morfars cancer och döden, inte förlängning på jobbet, mycket sjuk, en tuff graviditet, krabb med körkortet mm. Så nio skitmånader, men nu i slutet av året känner jag mig gladare än någonsin så en blandning?


 16. Vad önskar du att du gjort mer?

- Varit vaken och njutit av sommaren tex..


 17. Vad önskar du att du gjort mindre?

-  Sovit!


 18. Hur tillbringade du julen?

- Var hemma ensamma Niklas, Leia och jag. Vi lunchtid åkte vi till svärföräldrarna på dopp i grytan. Sedan körde vi till min mamma och lillebror. Vi såg Kalle Anka (såklart!), åt godis, julbord, spelade kort, mös med Leia och öppnade klapparna sedan sov vi där.


 19. Blev du kär i år?

- Var redan.


20. Hur många one night stands?

- 0.


 21. Favorit program på tv?

- Unga mödrar.


 22. Bästa boken du läste i år?

- Vet inte om jag läst en hel bok ens? Däremot massa tidningar.


 23. Största musikaliska upptäckten?

- Carolina Wallin Perez


 24. Något du önskade dig och fick?

- Ett friskt barn, mammasmycke, Sex and the city boxen, smycken, presentkort mm...


 25. Något du önskade dig men inte fick?

- Förlängning på jobbet. (I alla fall då..)


 26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

-Blev firad av Niklas och barnen på morgonen med frukost och paketer sedan middag och fika hos mamma.


 27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre?

- Ja, att morfar sluppit den där jävla cancern och sluppit ligga inlagd på sjukhus och att farfar inte dött!


 28. Vad fick dig att må bra?

- Genom att titta på min dotter, leka med Niklas barn och följa deras utveckling, en kram av N, shopping.


 29. Vilken kändis var du mest sugen på?

-  Ingen speciell, men hockeyspelare såklart...


30. Vem saknade du?

- Mina änglar.


 31. De bästa nya vännerna du träffade?

- AnnMarie och Kent. =)


 


Av Johanna - 30 december 2011 01:17

Jag börjar så smått förstå att jag är mamma. Känns konstigt att säga det, mamma Johanna? Ja, det är sant. Allting är så nytt och det är svårt i början, men ändå betydligt lättare än jag trodde. Jag känner redan mitt barn. För varje dag som går så älskar jag henne mer och jag förstår henne bättre och bättre.

Idag vaknade Leia och jag halv tio och hon fick mat, ren blöja och fina kläder för det var dags för ett stadsbesök hos familjerätten och sedan BVC. Tova, Niklas och jag begav oss lite innan elva. Leia satt så nöjd i sin bilstol och kikade med sina stora blå ögon. (Mamma önskade att hon skulle få pappas vackra och det fick hon). Strax innan vi kom till stan somnade hon. Vi begav oss så till Familjerätten för att intyga att Niklas är hennes pappa. Så två vittnen fick komma och så skrev jag under en del papper. Hon frågade mig "Är du säker på att Niklas är hennes pappa?" "Ja!". "Så ni hade en fast och stadig relation då när barnet blev till?". "Ja!". Kändes lite konstigt för givetvis är Niklas pappan och vad tar dom en för? Vad jag vet behövs det inte att man har en stadig relation för att bebisar ska bli till.... :P

Sedan körde vi till Grand Samarkand och åt en mysig lunch. Jag tog kycklingsallad, Tova räkbaguette och Niklas bakad potatis med skagenröra. (Ska tilläggas att vi var helt ensamma där...eller inte). Tova, Leia (som sov så gott i vagnen) tog en shoppingrunda medan pappa handlade på Maxi. Var mysigt att gå runt tillsammans även om vi inte hittade alltför mycket. Orkar inte gå runt när det är tusen miljarders människor överallt så vi kanske ska köra in en dag nästa vecka eller senare när Niklas börjat jobba igen. Tova hittade en snygg top för bara 49 kronor. Jag förbrukade mitt presentkort jag fått av lillebror, en klänning till mig och en body + byxa och mössa till Leia. Sedan släpptes jag av i Ingelstad för att Leia skulle till BVC för första gången (förra gången var hembesök).

Hon hade sovit så gott lilla prinsessan så hon var ju inte nyammad precis. Ändå hade hon gått upp från 3590 till 3735 g på en vecka så mamma är nöjd! =) Även ökat 0,5 cm i längd. Bytte först på henne och sedan fick hon mat, rapade och allt det där.

Varit en intensiv dag/vecka. Hemma tog jag mig en kaffe och så mös vi till ett avsnitt av "Raskens". Igår var Thessan, min kompis här och David min kusin, hennes kille. Fick verkligen jättefina kläder till Leia, en mysig kofta och mysbyxor till i mörkrosa och så sockar och en body. Tack snälla ni!! Så hade dom med sig det bästa jag vet, nämligen Negerbollar ifrån Börjes som vi hade till fikat. Blev massa prat och så åt vi köttfärssås och spaghetti (enkelt men jag och övriga familjen älskar det) och så drack vi kaffe och Thessan höll och pratade med Leia som var vaken rätt så mycket. På kvällen såg vi på hockeyn såklart Södertälje - TAIF, blev tyvärr 2-0 och matchen var verkligen inte den bästa man sett, tyvärr. I pausen underhöll Saga med sång i sin prinsessutstyrsel. Viggo spelade sitt nya favoritspel på datorn "Mindcraft" tror jag det heter.

I tisdags var det verkligen mycket. Precis fått hem barnen från Göteborg, massa saker framme att plocka ihop, julklappar till höger och vänster mm och en Leia med magknip. Jag ammade flera gånger och körde sedan till affären, apoteket och pizzerian. Samtidigt ringer min kusin oväntat och de var i Växjö och ville komma på snabbvisit. Hade ju inte så mycket att bjuda på och jag var inte ens hemma när familjen Elheim kom, men det fick bli som det blev, och det gick det med. ;) Leias syssling Johannes charmade oss alla där han kröp fram. Fick föresten två rosa söta bodys, tack!

Mycket bebis/barn blir det nu i min blogg, var inne och läste på Vi föräldrars hemsida innan. Känner en enorm glädje över att vara en del av den världen, och att jag har barn med rätt man! När han tittar på vårt barn och ler och ser så stolt ut då fylls hela jag med kärlek... I alla fall så kommer jag givetvis skriva om annat än bara Leia och föräldrarrollen (älskar att tycka och ha åsikter om det mesta allt ifrån Melodifestivalen till något hockeyinlägg), men det blir mycket av barn och familjeliv just nu. Vi är ju ingen kärnfamilj, så hur går det? Sådant kommer jag skriva om. I morgon ska vi bara njuta av en lugn morgon alla sex, sedan ska vi till Niklas kompis m familj som bor här i samhället och deras grannar. Ska bli riktigt trevligt!

Nu ska jag titta till min lilla älskling som sover så sött (faktiskt utan att ligga jämte mamma eller pappa!).

Kram // J.

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards