Strong Angel

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

pojk/flickbody??

Av Johanna - 4 oktober 2012 22:03

Hej världen. Sitter här i min ensamhet och hör tvn i bakgrunden. Jag brukar ha den på även om jag inte alltid tittar utan bara för att höra röster. Niklas körde till jobbet strax innan 21 och Leia somnade innan 20. Ikväll åt vi en god middag med kyckling, bacon, chilli, rödlök och klyftpotatis. Innan dess tog N och gav Leia gröten och jag tog mig ett varmt och underbart skummbad! Man bara låg där och andades i lugn och ro. Jag har alltid velat ha en jacuzzi, men är superglad vi har ett badkar i alla fall.

Så gick jag på dramakören och vi började på en ny låt, Hallelujah med Py Bäckmans svenska text. Den var väldigt hög för oss sopraner. Men rolig och så vacker ju! Sedan så skulle vi ha tre solister och det första namnet vår ledare sa var "Johanna". Så det känns roligt, men lite pirrigt! Ska bli roligt att prova hur det går i alla fall. 

Igårkväll sov jag hos mamma och min bror. Ola och jag spelade sällskapsspelet Hotell efter de andra lagt sig. Det var så otroligt roligt att sitta bara han och jag som förr och prata och spela. Dock spöade han sin storasyster rejält, men sånt är livet ;) Idag har Leia och jag busat med alla leksaker som finns i Emmaboda, men ofta när klockan slagit har hon krupit bort dit och så hör man "kaa" och ibland tom "kock a". Men mest är det "kaa". Ikväll har hon letat efter en sådan här hemma, men sådana antika saker finns inte här ;) Annars så hittade Leia en låda som hon kunde öppna vid spisen med aska i, hundens päls att dra i och en foppatoffla med märken på. Ja, jissus hon är så rolig / busig nu! Sedan tog vi en långrunda i skogen innan vi körde hemåt. Tack mamma för mat, logi och sällskap!

Ikväll fick jag för mig att spela på oddset lången på tre stycken hockeymatcher. Min bror sa till mig att nä, FBK vinner inte borta mot Brynäs det hade jag inte spelat på. Men efter att ha sett hur pigga de såg ut i tisdagens match mot LHC så fick det bli en 2:a där. 1:a i två andra matcher och min insats på 70 kronor blev 620. En mammaledig kämpe tackar vänligt för det, yes! För denna månaden är den sämsta på länge gällande pengar... 

I morgon ska det packas (pakcningslistan är klar) för jag ska ensam åka tåg upp till Stockholm med Leia. Önska mig lycka till ;) 

Kram och trevlig helg!

   

Atlas med sin "minimatte". Föresten visst är den söt den bodyn? Köpt på POJKavdelningen, men vadå det spelar väl ingen roll? Så till höger ser ni min allra första skiva på vinyl. Gissa vem som beställt den?? Det börjar på N och slutar på iklas. Vi har ju tagot upp hans älskade spelare uppe så ska minsann spelas p!nk på klassiskt vis framöver...

 


Ps. Leia är bättre i sin hosta så det går verkligen åt rätt håll nu. Bara lite lite hostig och snorgi nu. 


 
 
Ingen bild

mamma

5 oktober 2012 07:48

TACK själv för du tog dej tid att "bo" hos mej två dagar=)
Saknar Er redan, och har skrattet i halsen VARJE gång jag hör KAA slå sina slag...
Också stort GRATTIS till tipsvinsten:)) lilla hockeyexperten;)
Sist men inte minst, ha en trevlig resa till Stockholm, o hälsa släkten. Kram<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards