Strong Angel

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

10 månaders dagen...

Av Johanna - 10 oktober 2012 21:28

Som så många gånger förr så skriver jag det igen - tiden bara rusar iväg. Leia blev tio månader idag, inte klokt.<3

På tal om Leia så när jag väl hade fått alla barn i säng, diskat upp osv och lagom till Niklas kom hem och vi skulle kolla på ett avsnitt av Sex & the city så vaknade Leia igen, och höll i gång till halv 4 på morgonen! "da da da da da... " och så bara flinade hon. Vet inte varför heller då hon sovit som hon skulle på dagen mellan 12-14 ca. Jag hade rejäl magvärk och var trött efter en kväll hemma själv med alla, så det var inte speciellt kul, men bara att gilla läget. I alla fall så var hon uppe igen vid 7 och 9.30 somnade hon igen och vi sov fram till 12.30 Riktigt skönt och välbehövligt så där försvann den förmiddagen...

Trots detta har vi hunnit med en hel del idag. Jag tog med två av "mina" fina flickor och gick på ettårskalas för lilla Ethel. 

   

Ethel ska öppna sin present hon fått av oss "mammor" och så jämte med mamma Frida. De matchade varandra snyggt!

 

Edith och Leia "pratar" och så Saga och lillasyster som hittat tutan på Bobby caren.


Just det, när vi gick till kalaset gick vi genom skogen och Saga har lärt sig om alla träden och dess löv i skolan så hon hade förhör med mig. Det har ju varit en underbar höstdag idag! Vackra färger på löven och så solen som skiner. Så direkt efter kalaset gick jag och Jenny runt Torp. Jag verkligen älskar den rundan! Den blir faktiskt aldrig tråkig. Önskar att vi kunde gå oftare J och jag även om vi försöker gå minst en gång / vecka. Jag hann precis hem och lämna av Leia så körde jag med Saga till Linneryds badhus. Viggo har slutat simskolan nu för han är så stor och har inte behov av det längre så han var hemma och lagade mat med pappa och körde bilbana med farfar som kom förbi en runda. En bättre dag idag för honom och han fick så äntligen sin lilla present jag köpt i Stockholm. Han la sig och skippade faktiskt Kalle Ankatidningarna ikväll för Smurftidningen han fick! 

Jag satt och tittade när S simmade och det märks att hon verkligen gillar att komma till badet. Hon simmade faktiskt några simmtag själv så nu snart så...! Efteråt hjälpte jag henne med schampo/balsam och sen fick hon välja och tog en korv och en liten chokladkaka. 

Hemma sedan hann Tova och hon baka vaniljcupcakes innan det blev sängen och högläsning av läxan innan alla sussade gott! Först nu har man lite egen tid och det känns lyxigt, men den uppskattas SÅ! Bara att kunna se en film tillsammans eller ens ett avsnitt av någonting. 

I morgon ska vi fira att Niklas och jag varit tillsammans i 2 år. Inte jättelänge, jag vet men det är ändå roligt och barnen tyckte det var roligt förra året. Då gjorde de två minsta geléhjärtan och skrev J <3 N. Vi ska åka till Kaskad allihopa och bada då N ändå är ledig. Mysfaktor på hög nivå! 

Kram // J

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards