Strong Angel

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

MMS-bloggning

Av Johanna - 2 november 2011 09:44

Godmorgon! Sitter nu på bussen in till stan. Mamma och jag ska fika och förhoppningsvis shoppa en massa julklappar. Känns kanske tidigt, men man vet ju aldrig vilken ork man har om några veckor... Ska bli roligt att få köpa klappar till Niklas barn och bebben.  Mamma har köpt ett babygym så innan jul måste bebisen vara ute säger hon. Jag håller med! Får se om "Skruttan" gör detsamma. I natt har hon hållt mig vaken hela natten. Somnat enstaka gånger, men vaknat efter tjugo minuter cirka. Kissat tre gånger mellan 1 och 5 och bebben har tryckt med benen upp mot bröstkorgen. Fick roa mig med att ligga och titta på  "pappa" som sov så lugnt. Tur det då han skulle upp vid fem. Vaknade 7.50 av att jag hölls upp av en stark man, medan hans kompis tog krossat glas och rispade mot min mage. Jag bad för bebisens liv, skakade och vaknade upp med rysningar i hela kroppen. Tur att det bara var en dröm! Tänk, älsklingen är inte född än men jag ber redan om att "döda" mig istället för mitt barn. <3 Nu ska vi se om detta inlägg kommer fram, då det är första gången jag bloggar från mobilen. Bilden är för övrigt mina och Olas strumpor som vi hade när vi var små som mamma tagit fram och tvättat. Godmorgon och ha en bra dag!       

 
 
 
Kiza

Kiza

2 november 2011 16:55

GRaTTIS till ditt inlägg på Babygruppen.
Det där med otäcka drömmar under graviditeten är rätt så vanligt under senare delen. Instinktivt gör sig modern berädd att skydda sitt barn. Vi kan bara förställa oss hur stenålderskvinnan drömde om rovdjur som rev på hennes mage. Det är jobbigt att det ska vara så, och jag förstår också att du har hemska drömmar som präglar din nattsömn, hemska dagrester finns det gott om. En stor kram o ännu ett Grattis till bloggen och lycka till.

Ps Bebissockorna är underbara.Ds

http://www.ramdala-kiza.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards