Strong Angel

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Allahelgons dag

Av Johanna - 6 november 2011 12:58

     

Pappas fina grav. Brinner två marschaller från mig och Ola. Jämte ligger numera farfar som dog i juni i år.<3


 
 Försökte få bilden mindre, men verkade inte gå... Här ligger mina älskade morföräldrar som jag önskar hade fått slippa de hemska öden med blödningar i hjärnan och cancer. <3 Nu är mormor inte ensam utan morfar kom dit 2 september i år. 


Mina älskade fina, jag kan inte uttrycka i ord hur mycket jag saknar er. Glömmer aldrig mormors sista hälsning när respiratorn stängdes av på IVA i Karlskrona, morfars kämpande in i det sista (jag var där så länge man fick på måndagskvällen, han bad mig att sova över och det gjorde ONT att inte få ligga hos honom hans sista natt i livet. Fick gå ut flera gånger för att han inte skulle se hur ledsen jag var. Men jag matade honom med lax och han åt halva. Jag var där på lördagseftermiddagen också på Lungmedicin i KNA och det glömmer jg ALDRIG. Han pratade stupalöst, sjöng till och med för oss och pratade om vilken bil vi skulle köpa till honom. Det lever jag på länge! I det mörka kunde vi skratta... Idag ska jag till Backaryds kyrka där ett ljus ska brinn för honom, min älskade morfar. Vet ni hur han kämpade? Hade en tumör på 8 cm!! Och flera på 4. I´m forever yours..............

Pappa, du finns ju fortfarande varje dag i mitt hjärta. Visst har jag varit förbannad och besviken många gånger, men det är ingen mening med det längre. Jag önskar bara du sett hur bra du var. En sådan bra morfar till mitt kommande barn hade du blivit, du skulle fått se mig och Ola ta studenten, när jag tog körkort, när man lärde sig nya saker i skolan mm. Fast du kanske sett allt ifrån din himmel? Jag kämpar fortfarande varje dag, för det ÄR tungt att sakna en utav de mest betydelsefulla jag hade. Men nu har det gått många år, jag har vant mig och ska klara alla livets prövningar, med dig, mormor och morfar, farfar och min moster (valde att inte publicera bild på hennes grav då jag inte frågat hennes man om lov, men min bror tände ljuset på Gotland för henne igår) som alla är mina skyddsänglar. LOVE YOU!! Detta var lite känslor, nu måste jag äta lite innan jag kör till kyrkan så ska jag skriva mer om gårdagen sedan, för trots att det var en tung dag, kunde vi skratta och minnas allt det goda vi fått av våra älskade änglar. Ta hand om er alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards